Thursday, September 11, 2008

Number one post: 松尾芭蕉

はじめまして!
わたしはbrianです。わたしはカナダじんです。だいがくいんせいです。わたしのせんこうはちゅうごくれきしです。
どぞよろしく。

Hi,
My name is Brian, I am from Canada. I am a graduate student in Chinese history. I like Japanese, but it is not a particularly easy language. One day I will read the poems of Matsuo Basho in Japanese!

Thank you for your kind attention,

Brian

6 comments:

Stephen Boyanton said...

カナダ人...ちょと...:)。私も中国の歴史大学院生です。このblogいいです。

barry said...

テスト

ばり

Mary Ann Triest said...

日本語の勉強頑張ってください。楽しい言語ですね。

ばりー said...

ランダさん

にほんのがくせいは ”student of Japan”ですから(because)、にほんのぶんか(culture)がだいすきです。

また(also)、ちゅうごふのぶんかがだいすきです。ちゅうごくのしじんのSouthern Dynasties (Xie Ling-yun とTao Qian) と Tang (Wang Wei, Du Fu と Li Bo) がだいすきです 。

じゃまたね

バリ Lynne

Li Zhang said...

Hi Brian
I like Basho too.

ばりー said...

ランダさん

こにちは。はれてんきですね。

Finally, わたしの tedious self introductionをしました。

じゃまたね。
にほんのがくせい。